Son

Sabies que el teu cervell necessita descansar per poder processar l’aprenentatge? Tenir una bona qualitat de son s’associa amb una millor funció cognitiva i una menor atròfia del cervell en edats avançades. Estudis recents indiquen que dormir en excés també pot associar-se a una major afectació cognitiva. En aquesta secció trobaràs consells sobre el descans i com pot beneficiar el nostre cervell.

Activitats a evitar per un son saludable 07/03/2019

Dones moltes voltes al llit perquè no pots dormir? Probablement has estat utilitzant l'ordinador o el teu telèfon mòbil poc abans d'anar a dormir o no has digerit encara el sopar. Aquestes són activitats que hauríes d'evitar abans de dormir.

Llegir més
Seguir una rutina de son: 7 passos abans de ficar-te al llit 05/03/2018

Amb freqüència seguim una sèrie d'hàbits que impedeixen el bon descans i que hauríem d'evitar. Existeixen diverses activitats que podem incorporar, en el seu lloc, de forma rutinària per aconseguir un son saludable.

Llegir més
Com podem millorar l’ambient on dormim 21/11/2017

Dormir influeix positivament sobre la nostra motivació, emocions i funcionament cognitiu. Necessitem un entorn ambiental adequat que afavoreixi la conciliació i el manteniment del son, això ens determinarà la seva estructura i duració.

Llegir més
El son és essencial pel cervell que envelleix 19/10/2017

El Global Council on Brain Health (GCBH) és una col·laboració independent creada per proporcionar informació sobre com mantenir i millorar la teva salut cerebral. El seu objectiu primordial és ajudar a les persones a posar en pràctica els últims descobriments científics per millorar la seva salut cognitiva i viure la seva vida de la millor manera possible.

Llegir més
Què mengem, i quan ho fem, afecta la nostra son 17/07/2017

Dormir bé és necessari per a el nostre benestar físic i mental i ens proporciona un millor descans, que beneficia la nostra capacitat cognitiva.

Llegir més
Higiene de la son 07/03/2017

La qualitat de la son té un impacte en la nostra salut física, mental i emocional, i comporta molts beneficis: producció o manteniment de massa muscular, incrementa la capacitat del sistema immunitari per combatre les infeccions, potencia la capacitat de concentració, d'aprenentatge i de memòria i millora l'estat d'ànim.

Llegir més