Son

Sabies que el teu cervell necessita descansar per poder processar l’aprenentatge? Tenir una bona qualitat de son s’associa amb una millor funció cognitiva i una menor atròfia del cervell en edats avançades. Estudis recents indiquen que dormir en excés també pot associar-se a una major afectació cognitiva. En aquesta secció trobaràs consells sobre el descans i com pot beneficiar el nostre cervell.

Abans de dormir, 0% d’alcohol (I) 28/10/2022

L'alcohol és una substància que té efectes sedants, produint relaxació i somnolència, però el seu consum —especialment en excés— es relaciona amb una durada menor i una reducció de fins al 40% de la qualitat del son.

Llegir més
Dissenya el teu ritual de son 28/09/2022

Establir rutines a l'hora de ficar-te al llit és la manera d'adquirir els hàbits que ajuden el nostre cervell a reconèixer quan és hora de dormir.

Llegir més
Que la calor no et tregui el son 28/07/2022

La temperatura ambiental està estretament relacionada amb la qualitat del son, ja que afavoreix, o no, la termoregulació corporal.

Llegir més
Per què l’exercici millora el son i viceversa? 29/06/2022

El fenomen del son necessita contrast entre el dia i la nit, ja que implica processos biològics diferents entre els dos estats.

Llegir més
Cronotip, son i productivitat 30/05/2022

Els nivells d'alerta i la preferència horària per fer les activitats diàries, així com l'hora en què tenim ganes d'anar a dormir, depenen del que anomenem cronotip.

Llegir més
Tens jet lag social? 21/04/2022

La medicina del son ha identificat el jet lag social com un desfasament horari entre la setmana laboral i el cap de setmana.

Llegir més
Com despertar sentint-se renovat 09/03/2022

Per despertar-nos amb la sensació d'un son reparador hem de complir amb l'horari de son desitjat i adaptat al nostre ritme de vida.

Llegir més
Vida social i son saludable 31/01/2022

La investigació recent indica que dormir bé millora les nostres interaccions socials i viceversa, la vida social promou un somni de més qualitat.

Llegir més
Dormir bé durant els dies de Nadal 20/12/2021

Els excessos, el canvi de rutina i l'augment dels compromisos socials durant les festes de Nadal poden afectar la qualitat i la quantitat del nostre son per tot l'estrès que comporten.

Llegir més
Com influeix la llum en el son? 02/12/2021

La qualitat del son depèn directament de la sincronització del nostre rellotge amb el cicle de llum i foscor, així com dels matisos de color, intensitat i moment de l'exposició a la llum

Llegir més
Respiració conscient per dormir millor 07/10/2021

La respiració conscient compta amb creixents evidències científiques sobre els seus beneficis per a la salut i qualitat de vida.

Llegir més
Un son reparador millora la nostra salut cognitiva 13/07/2021

El son és un fenomen actiu i necessari per restaurar i reparar processos que succeeixen quan estem desperts. Quan dormim, es produeixen tasques de manteniment en la majoria dels sistemes i funcions de l'organisme.

Llegir més
Exercicis per a dormir millor 30/09/2020

Consell del son elaborat per AdSalutem, entitat col·laboradora del BBHI. L'activitat física és imprescindible per a la salut general, i un dels seus grans beneficis és que pot millorar notablement la qualitat del son.

Llegir més
Activitats a evitar per un son saludable 07/03/2019

Dones moltes voltes al llit perquè no pots dormir? Probablement has estat utilitzant l'ordinador o el teu telèfon mòbil poc abans d'anar a dormir o no has digerit encara el sopar. Aquestes són activitats que hauríes d'evitar abans de dormir.

Llegir més
Seguir una rutina de son: 7 passos abans de ficar-te al llit 05/03/2018

Amb freqüència seguim una sèrie d'hàbits que impedeixen el bon descans i que hauríem d'evitar. Existeixen diverses activitats que podem incorporar, en el seu lloc, de forma rutinària per aconseguir un son saludable.

Llegir més
Com podem millorar l’ambient on dormim 21/11/2017

Dormir influeix positivament sobre la nostra motivació, emocions i funcionament cognitiu. Necessitem un entorn ambiental adequat que afavoreixi la conciliació i el manteniment del son, això ens determinarà la seva estructura i duració.

Llegir més
El son és essencial pel cervell que envelleix 19/10/2017

El Global Council on Brain Health (GCBH) és una col·laboració independent creada per proporcionar informació sobre com mantenir i millorar la teva salut cerebral. El seu objectiu primordial és ajudar a les persones a posar en pràctica els últims descobriments científics per millorar la seva salut cognitiva i viure la seva vida de la millor manera possible.

Llegir més
Què mengem, i quan ho fem, afecta la nostra son 17/07/2017

Dormir bé és necessari per a el nostre benestar físic i mental i ens proporciona un millor descans, que beneficia la nostra capacitat cognitiva.

Llegir més
Higiene de la son 07/03/2017

La qualitat de la son té un impacte en la nostra salut física, mental i emocional, i comporta molts beneficis: producció o manteniment de massa muscular, incrementa la capacitat del sistema immunitari per combatre les infeccions, potencia la capacitat de concentració, d'aprenentatge i de memòria i millora l'estat d'ànim.

Llegir més