Nutrició

Sabies que la alimentació pot influir en el funcionament i la protecció del teu cervell? Una dieta equilibrada i saludable és fonamental per la nostra salut en general i, també, pel nostre bon funcionament cognitiu. En aquesta secció trobaràs consells sobre nutrició i com pot beneficiar el nostre cervell.

Els beneficis del consum de peix per al nostre cervell 14/10/2021

El tipus d’àcid gras omega-3 que es relaciona amb un bon funcionament del cervell és l’àcid docosahexaenoic (DHA), que només es troba en el peix blau.

Llegir més
Cal eliminar la carn vermella de la dieta? 13/09/2021

La distinció entre carn vermella i carn blanca es basa en el contingut en mioglobina, una proteïna que conté ferro i que li dona el color vermell característic.

Llegir més
Podem menjar fruita en qualsevol moment del dia? 30/07/2021

Les fruites ens aporten una gran quantitat de vitamines, minerals, aigua, fibra i altres substàncies beneficioses com els antioxidants.

Llegir més
Verdures, millor fresques i variades 06/07/2021

Segons l’OMS, s’han de consumir com a mínim dues racions de vegetals al dia, i una d’aquestes ha de ser fresca. 

Llegir més
Els llegums juguen un paper clau en la prevenció de malalties 08/06/2021

Es recomana el consum de llegums de 3 a 4 cops per setmana com a mínim.

Llegir més
La importància del fòsfor en la salut cerebral 04/06/2021

El fòsfor juga un paper rellevant en el creixement, desenvolupament i manteniment del cervell.

Llegir més
Els fruits secs, uns grans aliats per seguir una dieta saludable 27/04/2021

Els fruits secs s’associen amb una disminució de la mortalitat i amb una reducció del risc de patir malalties cardiovasculars.

Llegir més
La carxofa, un vegetal que protegeix el fetge i regula el trànsit intestinal 16/03/2021

La carxofa és una verdura d’origen Mediterrani i es cultiva majoritàriament en els països d’aquesta regió, ja que requereix climes suaus: no resisteix ni el fred intens ni la calor extrema.

Llegir més
La carbassa, una bona font d’aigua pel teu cervell 08/11/2019

Arriba el fred i les carbasses comencen a guanyar protagonisme en els plats i les festes. La carbassa cultivada en el territori nacional arrenca el seu conreu el setembre i dura fins a l'abril aproximadament.

Llegir més
Vitamina B12 i àcid fòlic: una unió important per tenir cura del nostre sistema 27/09/2019

Hi ha un grup de vitamines que tenen un paper decisiu en el correcte funcionament nerviós i cerebral: les del grup B.

Llegir més
El porro i els seus beneficis 27/05/2019

El porro és un bulb que forma part de la família de l'all i la ceba. El podem trobar tot l'any però és una verdura d'hivern molt resistent al fred, on en aquesta estació tindrà un sabor més intens i una mida més gran.

Llegir més
Crucíferes, vegetals de la dieta mediterrània 27/05/2019

Les verdures crucíferes es recol·lecten majoritàriament a la temporada d’hivern i són famoses per aportar substàncies  beneficioses per a la salut.

Llegir més
La taronja, associada a protecció davant accident vascular cerebral 29/01/2019

La taronja és una fruita que pertany a la gran família dels cítrics. Aquesta és originària de la Xina i es cultiva en les estacions d’hivern i tardor. Per poder obtenir el màxim de nutrients es recomana consumir la taronja sencera, ja que en fer un suc, no s’ingereix la polpa que conté la fibra.

Llegir més
La importància de l’aigua en la salut cerebral 19/12/2018

Tots sabem que l'aigua és un dels aliments o nutrients més importants que hi ha i, sí, també ho és per al nostre cervell.

Llegir més
Durant les festes, no abusis del sucre 22/12/2017

El sucre, sota forma de glucosa, és un dels recursos més importants d’energia per l’activitat de les cèl·lules del nostre organisme, en general, i per les cèl·lules del cervell, les neurones. Aquest òrgan consumeix aproximadament el 20% de les energies que es deriven del sucre de tot l’organisme.

Llegir més
Reduir el consum de sal ajuda a prevenir accidents cerebrovasculars 06/09/2017

La sal és la principal font de sodi de la nostra dieta. A més de la sal que utilitzem per cuinar o condimentar, són nombrosos els aliments processats que comprem que contenen una quantitat elevada de sal.

Llegir més
Les nous ajuden a prevenir el deteriorament cognitiu associat a l’edat 06/04/2017

El consum de fruits secs té un efecte positiu sobre el risc de malaltia cardiovascular ja que millora els nivells de colesterol i la pressió arterial.

Llegir més
Segueix una dieta mediterrània 07/03/2017

La dieta mediterrània és un model alimentari reconegut per la comunitat científica internacional com un patró d’alimentació dels més equilibrats i saludables. Així ho va manifestar la UNESCO en incloure-la a la llista del Patrimoni Immaterial de la Humanitat.

Llegir més