Nutrició

Sabies que la alimentació pot influir en el funcionament i la protecció del teu cervell? Una dieta equilibrada i saludable és fonamental per la nostra salut en general i, també, pel nostre bon funcionament cognitiu. En aquesta secció trobaràs consells sobre nutrició i com pot beneficiar el nostre cervell.

Vitamina B12 i àcid fòlic: una unió important per tenir cura del nostre sistema 27/09/2019

“Consell elaborat per Sodexo, empresa col·laboradora del BBHI.” Hi ha un grup de vitamines que tenen un paper decisiu en el correcte funcionament nerviós i cerebral: les del grup B.

Llegir més
El porro i els seus beneficis 27/05/2019

“Consell elaborat per Ametller Origen, entitat col·laboradora del BBHI en l'àmbit de la nutrició.” El porro és un bulb que forma part de la família de l'all i la ceba. El podem trobar tot l'any però és una verdura d'hivern molt resistent al fred, on en aquesta estació tindrà un sabor més intens i una mida més gran.

Llegir més
Crucíferes, vegetals de la dieta mediterrània 27/05/2019

“Consell elaborat per Ametller Origen, entitat col·laboradora del BBHI en l'àmbit de la nutrició.” Les verdures crucíferes es recol·lecten majoritàriament a la temporada d’hivern i són famoses per aportar substàncies  beneficioses per a la salut.

Llegir més
La taronja, associada a protecció davant accident vascular cerebral 29/01/2019

“Consell elaborat per Ametller Origen, entitat col·laboradora del BBHI en l'àmbit de la nutrició.” La taronja és una fruita que pertany a la gran família dels cítrics. Aquesta és originària de la Xina i es cultiva en les estacions d’hivern i tardor. Per poder obtenir el màxim de nutrients es recomana consumir la taronja sencera, ja que en fer un suc, no s’ingereix la polpa que conté la fibra.

Llegir més
La importància de l’aigua en la salut cerebral 19/12/2018

"Consell elaborat per Sodexo, empresa col·laboradora del BBHI." Tots sabem que l'aigua és un dels aliments o nutrients més importants que hi ha i, sí, també ho és per al nostre cervell.

Llegir més
Durant les festes, no abusis del sucre 22/12/2017

El sucre, sota forma de glucosa, és un dels recursos més importants d’energia per l’activitat de les cèl·lules del nostre organisme, en general, i per les cèl·lules del cervell, les neurones. Aquest òrgan consumeix aproximadament el 20% de les energies que es deriven del sucre de tot l’organisme.

Llegir més
Reduir el consum de sal ajuda a prevenir accidents cerebrovasculars 06/09/2017

La sal és la principal font de sodi de la nostra dieta. A més de la sal que utilitzem per cuinar o condimentar, són nombrosos els aliments processats que comprem que contenen una quantitat elevada de sal.

Llegir més
Les nous ajuden a prevenir el deteriorament cognitiu associat a l’edat 06/04/2017

El consum de fruits secs té un efecte positiu sobre el risc de malaltia cardiovascular ja que millora els nivells de colesterol i la pressió arterial.

Llegir més
Segueix una dieta mediterrània 07/03/2017

La dieta mediterrània és un model alimentari reconegut per la comunitat científica internacional com un patró d’alimentació dels més equilibrats i saludables. Així ho va manifestar la UNESCO en incloure-la a la llista del Patrimoni Immaterial de la Humanitat.

Llegir més