Notícia

Tres hàbits d’higiene mental per a vèncer al coronavirus

Quants de nosaltres estem experimentant aquests dies un còctel de confusió, ansietat i estrès? Quants fins i tot sentim sorprenents moments de respir i d’estima pel que tenim, pel que som?

 

En una enquesta publicada el 2 d’Abril per la Kaiser Family Foundation, el 45% dels estatunidencs diu que la crisi està perjudicant la seva salut mental – més encara, el 19% diu sentir un “gran impacte” negatiu. I és bastant possible que aquesta situació sigui pitjor en països com Espanya o Itàlia, donat el major impacte del virus i les estrictes polítiques d’aïllament.

Què podem fer?

1. Prioritzar i gaudir dia a dia tota acció positiva, sense importar que petita sigui. Sentint la calor del sol mentre caminem per un balcó o terrassa o a costat d’una finestra, per a obtenir una dosi diària d’exercici físic, la relaxació i la vitamina D que necessitem. Trucant a aquest parent o amic amb el qual no hem parlat en molt de temps. Practicant tècniques per a centrar-nos plenament a cada moment, escoltant i fent costat als que ens envolten i a nosaltres mateixos. Aprenent a ser més flexibles, a apreciar el que podem fer i acceptar el que no.

 

2. Explorar la creixent “caixa d’eines” per a la salut cerebral i mental. La crisi està proporcionant atenció massiva a un sens fi de recursos disponibles per Internet. Podem descobrir i incorporar a la nostra vida eines per a la cura personal, l’educació a distància, telemedicina, connexions socials, el maneig de l’estrès, i més enllà. No hi ha moment com el present per a revisar el nostre savi (o no tan savi) ús de la tecnologia en general i de la tecnologia de salut mental en particular.

 

3. Fer costat als que ens envolten. Ja estem veient grans exemples d’acostament i col·laboració. Però no és un tema d’herois i heroïnes. Tots podem mostrar solidaritat amb les nostres famílies, veïns, companys, amics –i incrementar de pas la nostra automotivació per a mantenir la nostra salut a tope.

 

Llegir article complet a World Economic Forum aquí: