Accés voluntari/a

Consells

Son

Seguir una rutina de son: 7 passos abans de ficar-te al llit

Amb freqüència seguim una sèrie d’hàbits que impedeixen el bon descans i que hauríem d’evitar. Existeixen diverses activitats que podem incorporar, en el seu lloc, de forma rutinària per aconseguir un son saludable.

El Global Observatory for Healthy Sleep ens recomana:

Fes una passejada

Un passeig curt a la nit t’ajudarà a deixar les preocupacions enrere mentre fas un exercici suau que afavoreix la son. Desconnecta de les distraccions diàries o reflexiona sobre els teus interessos. Gaudir d’entre 20 i 50 minuts de solitud i silenci al dia té alts beneficis per a la salut mental, i el temps que et dediques a tu mateix pot ajudar-te a gestionar les teves emocions i prioritzar les teves metes.

Planifica el teu dia

Consultar l’agenda i deixar tot el necessari preparat per l’endemà farà que et fiquis al llit amb menys preocupacions. Si t’has proposat una rutina d’exercici, deixa la borsa i la roba d’esport preparades per vestir-te i sortir al matí al més aviat possible. Així minimitzes el risc de saltar-te l’exercici.

Escriu en un diari

Una altra opció és escriure en un diari les tasques importants a realitzar, els propòsits personals i els mètodes que t’has proposat per complir-los. Si ho prefereixes, també pots fer un repàs dels esdeveniments del dia i reflexionar sobre ells per aparcar-los una vegada en el llit.

Apaga el mòbil

La radiació pot afectar a la qualitat del son, per la qual cosa has de posar-ho en manera avió o, preferiblement, apagar-ho almenys mitja hora abans de ficar-te al llit. Tingues una alarma digital que et permeti prescindir del mòbil o altres aparells amb connexió al teu espai de descans. Dormir prop d’ells pot dificultar la conciliació el son i/o fer que et despertis cansat.

 Posa els aparells a dormir

Quan apaguis el mòbil, apaga també el WiFi. Tingues en compte que, quan un dispositiu intenta captar un senyal, emet més radiació si el senyal és baix o inexistent, de manera que en apagar el WiFi hauràs de desconnectar també tots els dispositius amb connexió. D’aquesta forma donaràs un descans al teu cos i a la llar i la qualitat del teu son millorarà.

Llegeix

Una de les millors opcions per relaxar-te és la lectura. Llegeix llibres impresos sense interrupcions. La lectura durant un mínim de 30 minuts diaris contribueix a la capacitat de concentració i estimula la memòria i la capacitat d’aprenentatge. Es tracta d’un hàbit que comparteixen moltes de les persones que exerceixen un alt rendiment intel·lectual.

Medita

La meditació és un dels hàbits més beneficiosos que pots implementar en la teva rutina. Pot durar només uns 20, fins i tot 10 minuts: l’important és que en aquest temps aconsegueixis netejar la teva ment de preocupacions. Un mètode molt útil per alleujar l’estrès i l’ansietat és deixar fluir els teus pensaments. Observa’ls com si fossis un nero espectador en una desfilada i tracta de determinar el seu origen, i després deixa’ls anar; ja són cosa del passat. Para esment al teu al voltant i recrea’t al moment present.

Una vegada et trobis en un estat de tranquil·litat, estaràs llest per conciliar un son profunda i reparadora.